روتین زمان خواب در سراسر جهان

در نقاط مختلف جهان، مردم به شیوه‌های خاص خودشان زمان استراحت را آغاز می‌کنند. رفتن به تخت خواب بیش از یک روند همیشگی (روتین) شبانه است. این فرصتی است تا با فرهنگ و عادت‌های دیرینه آشنا شویم. بیایید سفری شگفت انگیز و نگاهی جذاب به دور دنیا داشته باشیم و ببینیم چگونه تمدن‌های مختلف با عادت‌های قبل از خواب و رفتارهای آرامش‌بخش، خود را آماده می‌کنند و به پیشواز شب می روند.

 

ژاپن هنر نموکه

تمرین آرامش “نموکه” از سرزمین طلوع خورشید به وجود آمده است. رسم “نموکه”، که بسیار نیز بین خانواده‌های ژاپنی  محبوب می‌باشد شامل لحظه‌ای ساکت نشستن قبل از خواب است . افراد با کمک این هنر می توانند اتفاقاتی را که در طول  روز افتاده است را یادآوری و مرور کنند و آن‌ها را برای آرامش شبانه به یکدیگر ارتباط دهند.  در نظر داشته باشید که این تمرین قبل آماده شدن برای خواب به ذهن شما کمک می‌کند که به هر نوع فشار زندگی روزمره پایان دهید.

 

برکت روغن‌های آیورویدایی در هند

استفاده از روغن‌های آیورویدایی قبل از خواب یک رسم محبوب در چهارچوب غنی از سنت‌های هندی است. ماساژ با روغن گرم بر روی بدن می‌تواند علاوه بر یک تمرین آرامش‌بخش، به عنوان مدلی از مدیتیشن باشد. بو و گرمای روغن‌ها  کمک می‌کند که خوابی آرام داشته باشد و تنش‌های روز را فراموش کنید. این روش کمک می‌کند تا عشق به خود و مراقبت از خود را بپذیرید و ارتباط بین بدن و ذهن را درک کنید.

سوئد: روتین شبانه آرامش بخش مایسا

مفهوم “مایسا” در دل مناظر آرام سوئدی مشهور است. عبارت “مایسا” به معنای راحتی و آسایش است و سوئدی‌ها این موضوع را به ویژه قبل خواب شب دنبال می کنند. یک فنجان چای طبیعی، یک پتوی گرم، و نور آرام شمع‌ها در ذهنتان هنگامی که خود را در این صحنه تصور می‌کنید پدیدار می شود. این تمرین آسایش‌بخش به بهبود وضعیت روحی کمک می‌کند و حس عمیقی از آرامش را به وجود می‌آورد که شما را برای یک خواب آرام آماده می‌کند.

 

آمریکایی‌ های سرخپوست: هماهنگی با ریتم‌های طبیعت

سنت‌های آمریکایی های سرخپوست در احترام به ریتم‌های طبیعت حاکم اند، به ویژه زمانی که روز به پایان می‌رسد. قبل از خواب، مردم سرخپوست بومی آمریکایی اغلب در مراسم  داستان‌گویی و رقص‌ها شرکت می‌کنند. علاوه بر آن برای گذشته فرهنگی خود جشن می‌گیرند، این مراسم‌ها به افراد کمک می‌کنند تا ارتباطی با زمین و ریتم‌های آن احساس کنند. ایده بسیار خوبی است که ساعتی  از وقت خود را در طبیعت سپری کنید، آهنگ طبیعت به شما کمک می کند که خواب آرام  و راحتی را داشته باشد.

 

لطافت چای چینی

تصوراین که در رایحه اسانس‌های گیاهان دارویی غرق شوید به خودی خود بسیار خوشایند است. چای یک جایگاه ویژه در سبک زندگی چینی‌ها دارد. نه تنها یک فنجان چای طبیعی قبل از خواب آرامش‌بخش است، بلکه نشان دهنده اراده و احترام نیز می‌باشد. در حقیقت، آماده‌سازی چای یک تجربه است که باعث می شود به فکر فرو بروید. این به شما کمک می‌کند تا از بحران‌های روز  رها شوید  و به استقبال آرامش شب بروید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to top